חברת נירוסטה ישראל אמונה על ייצור קשת רחבה של מוצרי למטבחים מוסדיים, עסקיים ופרטיים. בין היתר, אנו מייצרים בן מארי מקצועי המיועד לצרכי הגשה מזון חם וקר. את המוצרים אנו מתכננים ומייצרים בהתאמה מדויקת לצרכי הלקוח, תוך עמידה בדרישות המחמירות ביותר, מנירוסטה 304 בעובי 1.5 מ"מ. בנוסף, אנו משלבים חיפויי עץ פורמייקה, שיש אבן קיסר לפי דרישת הלקוח.

בשורות הבאות יובאו מספר הסברים לגבי בן מארי נירוסטה.

בן מארי חימום / קירור כאמצעי להגשת מזון

באופן מסורתי, כאשר מדברים על בן מארי מתכוונים לחימום / קירור האוכל ושמירה על טריותו באופן רטוב, יבש או בקירור.
בן מארי דגם חימום רטוב נועד לשמור על רטיבות הפחמימה (פסטה, אורז, תפוחי אדמה, פתיתים וכו').
בן מארי דגם חימום יבש נועד לשמור על חום האוכל בלבד ומתאים יותר לבשר / דגים (חזה עוף, שניצל, קציצות, סטייקים וכו').
בן מארי דגם קירור סטטי נועד לשמור על קור האוכל ומתאים לסלטים, חמוצים וכל מזון אשר צריך לשמור אותו בקירור.

שיטת החימום מבוססת על חימום מזון בטמפרטורות יציבות ונמוכות, אשר שומרות על טריות האוכל בכל רגע נתון, כך שהסועד יוכל להנות מחוויית קולינרית שהיא לא פחות ממושלמת.
למעשה, בשיטת החימום הרטוב, נדרש למלא במים את בטן הבן מארי עד למעל הגופי חימום.
שימו לב – חלה חובה למלא מים בבן מארי דגם חימום רטוב עד אשר המים יעברו את הגופי חימום במלואם, במידה ולא תעשו זאת, הגופי חימום ישרפו ויהיה צורך להחליפם.
אם זאת, בשיטת החימום היבש, לא צריך למלא במים את הבן מארי ונדרש להפעילו אך ורק באמצעות טרסמוסטט ולכוונו באמצעות בקר טמפרטורה.
למעשה, את הגסטרונומים מניחים מעל לבטן הבן מארי, כשהם אינם באים במגע ישיר עם המים (בחימום רטוב).
לעומת זאת, בבן מארי קירור, המזון מתקרר על ידי קירור סטטי, כאשר אנו מתקינים מנוע קירור המפזר באופן אחיד ושווה את הקור בכל חלקי הבן מארי.

בן מארי חשמלי מיועד גם לצרכי הגשה. לא פעם במטבחים עסקיים ומוסדיים מוכנות כמויות גדולות יחסית של מזון, בין אם מדובר בחברת קייטרינג, בבית מלון, בחדר אוכל של קיבוץ וכדומה. המזון המוכן מוצע להגשה בשיטת הבופה ובזמן הזה למעשה ממתין במגשים, דבר שעלול לגורך לו להתייבש ולאבד מטעמו. הבעיה היא שחימומו המתמיד על גבי אש עלול להוביל לשריפתו, ולכן בן מארי חימום הוא אמצעי הגשה נפוץ ופופולארי.

שוב, העיקרון הוא שבחלק העליון מצויים מגשים המכילים את המזון, תבניות בגדלים שונים, ואילו החלק התחתון הינו אגן גדול שיש לו דופן כפולה. אל האגן הזה שופכים מים רותחים וכך מתקבל חימום אחיד ועקיף ששומר על חומו של המזון וטעמו, אלא לא מתרחשים עוד תהליכי בישול בלתי רצויים, וללא חשש לשריפת המזון. יחד עם זאת, בימינו כבר ניתן למצוא סוגים רבים של אמצעים כאלו, כגון בן מארי חשמלי עם גוף חימום חיצוני, ברזים ופתחי ריקון עבור המים, וסת טמפרטורות להפעלה אוטומטית של החימום וכן הלאה.

אם כן, "אמבט מרים" (על שם יהודייה מצרפת) או "בן מארי", מורכב למעשה מהחלק התחתון שבו מרתיחים את המים, ומהחלק העליון שבו יש גסטרונומים שבהם מצוי המזון. בכל הקשור לחימום מזון, ישנו בבן מארי יתרון משמעותי בשמירה על חום הפחמימה והבשר.

חשוב לציין כי חברתנו מציעה לצד בן מארי ציוד מגוון להגשת מזון במטבחים מוסדיים. בין היתר, אנו מציעים דלפקים שונים לשמירה על קור וחום המזון בדיוק בטמפרטורות המבוקשות, ולכל אורך שעות ההגשה. כמו כן, יש לנו יכולת לייתר מערכי הגשה ניידים ומודולאריים, מותאמים אישית וקבועים, במגוון רחב של תצורות וגדלים, לתפעול ואחזקה קלים ונוחים. כלל הציוד מיוצר בבלעדיות על ידי חברתנו במפעלה כחול – לבן, לרבות בן מארי חם/קר, ארונות חימום, עגלות מגשים, פגודות להגשת מזון, עגלות תבניות ועוד.

הצוות המקצועי של חברתנו עומד לרשותכם לצרכי תכנון ציוד ההגשה. אנו נלווה אתכם לכל אורך הדרך, החל משלבי התכנון, דרך בניית התוכנית, ועד לייצור וההתקנה אצלכם. מאחורינו מעל לארבעה עשורים של ניסיון בייצור ציוד למטבחים מוסדיים, ונשמח להעמידו גם לרשותכם.

מדוע נירוסטה לבן מארי ולציוד הגשה נוסף

נירוסטה היא ללא ספק חומר הגלם המועדף לציוד הגשה ולמתקני אפייה ובישול כדוגמת בן מארי. בראש ובראשונה, נירוסטה היא מתכת שאיננה מחלידה, עם עמידות גבוהה ביותר בפני מים, השומרת על מראה נאה, אסתטי ומבריק לתקופה ממושכת. הנירוסטה גם אינה נוטה לצבור לכלוכים של שאריות מזון, שומנים וכדומה, והניקוי שלה קל ופשוט. מצד שני, מדובר במתכת חזקה ועמידה השומרת על הציוד יציבה ועם יכולת נשיאה של משקלים נדרשים. ומאחר הנירוסטה נוחה לעיבוד ולעיצוב ניתן לייצר עימה פתרונות מדויקים לפי הצרכים המשתנים של כל לקוח.

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת הצעת מחיר, הנכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 053-3075555.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin