תעשיית המזון היא ענף נרחב מאוד, הכולל מגוון מפעלי מזון ומטבחים תעשייתיים ומוסדיים, לרבות מסעדות, חברות קייטרינג, בתי מלון, מטבחים לחדרי אוכל מוסדיים ועוד. בין העסקים האלו יש קווי דמיון וגם הבדלים, אך מה שבטוח – כל עסק בתעשייה חייב להחזיק ציוד ייעודי המשמש להתנהלותו השוטפת.

 

תעשיית המזון והציוד הנדרש עבורה

כאמור, תעשיית המזון הינו תחום רחב יריעה, הכולל מפעלים לעיבוד והכנת מזון, וכן סוגים שונים של מטבחים תעשייתיים. כיום מדובר בתעשייה עתירת טכנולוגיה, העושה שימוש באמצעים מתקדמים להכנת מזון, ייבושו, קירורו, הקפאתו וכן הלאה. אמצעים אלו מאפשרים לייצר מזון בכמויות גדולות ובמהירות תוך עמידה בדרישות תקן מחמירות ביותר, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית.

אמצעי תעשיית המזון כוללים גם סוגים שונים של מכונות, חלקן קסטום מייד עם התאמה מלאה לצרכים המיוחדים של המפעל. למשל, ניתן למצוא מכונות המבצעות עבודות של קיצוץ, גריסה, טחינה, מעיכה, ערבוב, אידוי, טיגון, בישול, צלייה ואפייה, וזאת לצד ציוד המשמש להעברת מזון ואחסונו, כמשטחי עבודה, לצורכי קירור ועוד. 

ציוד למזון יכול להיות מכאני, ידני או חשמלי, לרבות מערכי ייצור אוטומטים ללא מגע יד אדם. ובכל מקרה, הוא נדרש להיות עמיד במיוחד ומותאם באופן מלא לצורכי ומאפייני המקום, ולסוג וכמות המזון שמיוצר בו.

 

בחירה נכונה של ציוד לתעשיית המזון

כפי שניתן להבין, תחת הכותרת 'ציוד למזון' קיים מבחר גדול מאוד של מוצרים. מתוכו יש לבחור בציוד המתאים למאפייני וצרכי המפעל או המטבח התעשייתי על מנת להבטיח סביבת עבודה נוחה, מהירה, יעילה ובטוחה. 

למעשה, בחירה של ציוד לתעשיית המזון מושתתת על שורה ארוכה של פרמטרים שצריך לקחת בחשבון. למשל, יש לבחון את סוג המזון המיוצר במקום, כמות המזון שיש לייצר ומהירות ייצורו, את גודל החלל הקיים והתשתיות הקיימות במבנה או שיש להוסיף לו. בנוסף, יש לתכנן נכון את מרחב העבודה תוך בחירה של ציוד לכל אזור ויצירת סביבה הגיונית, יעילה ובטוחה. למשל, יש לבחון נתוני העמדות הקרות והחמות להכנת המזון, ואיזה ציוד נדרש עבורן כמו אש גלויה, תנורים או אחר. כך גם יש לבחון עמדות להגשת ואחסון מזון שיהיו עם כמות נדרשת של משטחי עבודה, מדפים וארונות, בהתאם לסוג וכמות כלי האוכל וההגשה שנעשה בהם שימוש.

כל זאת ועוד יוביל לתכנון על הנייר של מבנה המטבח התעשייתי, על אזורי העבודה השונים שלו ועם הציוד הנדרש לכל עמדת עבודה. בנוסף, יש לתכנן במדויק את מאפייני הציוד עצמו, מידותיו והמקום המדויק בו הוא יוצב. נתונים אלו יכומתו למספרים לצורך בחינת עלויות הציוד הנדרש, ובהתאם לכך ייבחר ציוד בסיס שחייבים במקום. אם נשאר עוד תקציב, ניתן יהיה להזמין ציוד נוסף. 

וכמובן, לפני קניית ציוד למטבח חשוב להשוות מחירים ולהזמין מחברה מוכרת ומומלצת, המספקת ציוד איכותי לתעשיית המזון בהתאמה אישית עבור מחירים כדאיים.


ציוד נירוסטה איכותי – מרכיב בסיסי במפעלי מזון

אחד החומרים הבסיסיים של מוצרים לתעשיית המזון היא ללא ספק הנירוסטה, המשמשת למגוון רחב של צרכים בתעשייה. בין היתר, הנירוסטה מצויה במכונות לתעשיית המזון, ציוד הגשה, ציוד להכנת מזון, כיריים, מדפים, ארונות, משטחי עבודה, שולחנות, עגלות, כונניות, כיורים ועוד. 

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי מוצרים אלו יכולים להיות מסוגים שונים של נירוסטה, ושקיימת חשיבות רבה לבחירה איכותית הניכרת בעמידות ובחזות של הציוד. עוד חשוב לזכור שכל סוג של נירוסטה מתאים לצרכים שונים. למשל, לתעשיית המזון תתאים נירוסטה מסוג 304, ואם מדובר במטבח תעשייתי הנדרש לעמוד בתנאים סניטרים גבוהים, או בתנאים סביבתיים קיצוניים, כדאי לעשות שימוש בנירוסטה מסוג 316. יש לציין כי את מוצרי הנירוסטה ניתן לקבל בעוביים שונים, לרבות ייצור פריטי נירוסטה בהתאמה אישית מלאה.

 

חברה מומלצת להזמנת ציוד לתעשיית המזון

צריכים לקנות ציוד ולא יודעים מה בדיוק להזמין? כדאי לכם ליצור קשר עם חברת נירוסטה ישראל, הפועלת כבר מעל לארבעה עשורים בתחום ציוד לתעשיית המזון. החברה מספקת ללקוחותיה מענה מקצועי שלם הכולל סיוע בהבנת צרכי הציוד למפעל המזון, ואספקת ציוד נירוסטה להכנת והגשת מזון באיכות הגבוהה ביותר.

 ציוד למפעלי מזון של החברה כולל בין היתר שולחנות עבודה עם או בלי כיור, עגלות, מדפים, כונניות, דלתות פנדל, אשנבים להוצאת מזון, בן מארי חם וקר, פגודות בהתאמה אישית, ארונות חימום, גריל גז, כיורי נירוסטה, כיריים תעשייתיות, מנדפים פלטות חימום ועוד. כל אלו מסופקים עם מערך שירות מקצועי ועבור מחירים משתלמים במיוחד.

להזמנת ציוד נירוסטה איכותי לתעשיית המזון בהתאמה אישית מלאה, ולקבלת ייעוץ מקצועי והצעת מחיר משתלמת, צרו קשר עם חברת נירוסטה ישראל בטלפון 053-3075555.